ПУБЛІКАЦІЇ РОЗРОБОК УРОКІВ НА САЙТІ                      "МЕТОДИЧНА СКАРБНИЦЯ"

Освітня скарбниця

Презентації, твори, методичні вказівки та конспекти

Уроки образотворчого мистецтва - уроки розвитку і творчості

Ще в давнину було помічено, що мистецтво «навчає розвиваючи». Через естетичну дію і насолоду, яку отримує людина в процесі художньої творчості і сприймання мистецтва здійснюється її пізнання, передача досвіду, розвиток і виховання.

Взаємодія мистецтв і різних видів діяльності активізує психічні процеси, викликає в уяві яскраві образи, поглиблює розуміння мистецьких творів, розширює світогляд особистості.

Викладаючи образотворче мистецтво, вчитель не завжди задумується над тим, що окрім спрямованого навчання певним діям, відбувається і природний розвиток дитини, змінюється її уява, сприйняття світу, ставлення до оточуючого середовища.

Враховуючи усі ці фактори, я  поставила за мету розробити ряд вправ для уроків образотворчого мистецтва, які б:

·      створювали позитивний емоційний фон на уроці;

·      розвивати комунікативні здібності  і навики  і дітей;

·   формували вміння застосовувати набуті навички і знання в різних життєвих ситуаціях;

·    розвивати уяву, фантазію, мислення, творчі здібності, інтелект, увагу, спостережливість, дрібну моторику;

·      виховували інтерес до саморозвитку та самовдосконалення.

ДРУДЛИ....ДРУДЛИ?

ЩО ТАКЕ «ДРУДЛИ» І ЯК ЇХ ВИКОРИСТАТИ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА?

Шкільний  вік  є  найсприятливішим  періодом  в  житті  людини  для  розвитку  інтелектуальних  здібностей.    Для  забезпечення  інтелектуального  розвитку  дітей  необхідно  дбати,  як  про  формування  їх  психічних   процесів,  так  і  про вміння    розмірковувати,  пояснювати,   доводити,  висловлювати  свої  думки  і  судження.   Безмежних  можливостей  для  розвитку   цих  здібностей  надають   прийоми   ейдетики,  в  основі  яких  лежать  асоціації.  У  дітей  шкільного  віку  завжди  присутній  пошук  асоціацій,  кожна  з  яких  стає  ніби  поштовхом  для  відкриття  іншої.  Саме  ця  їх  особливість  є  провідною  у  розвитку  асоціативного  мислення.  Дитина,  у  якої  розвинене  асоціативне  мислення  буде  успішною  у  подальшому  навчанні,  зможе  знаходити  нестандартні  рішення  в  будь – яких  ситуаціях,  матиме  високу  мовленнєву  активність,  краще  запам’ятовуватиме  вірші  і  тексти  через  створення  асоціативних  зв’язків  із  образами,  які  виникають  в  її  уяві. 

Droodle – це загадка-головоломка. Малюнок, на підставі якого неможливо точно сказати, що це так. Винахідник друдлів Роджер Прайс, комедійний письменник.

 

Використання друдлів:

Для приємного проведення часу, як при розгадуванні кросворду або інших головоломок.

У тестуванні і дослідженні пізнавальних здібностей людини.

Для усвідомленого розвитку творчих здібностей, гнучкості мислення та вміння підійти до ситуації з різних сторін.

На уроках образотворчого мистецтва ці дивні малюнки, на мою думку, є дуже корисними. По – перше, вони є цікавими для дітей, по-друге, вони роблять урок цікавим і жвавим, по- третє, вони сприяють розвитку учнів. Використавши їх два-три рази на уроках, відчуваєш потребу дітей і далі працювати  з друдлами.

Простота  та  невизначеність  друдлів  створюють  широкий  простір  для  виникнення  в  дітей  асоціативних  образів,  пов’язаних  з  будь – якою  сферою  навколишньої  дійсності.  Свою  думку  дитина  доводить  і  обґрунтовує,  а  це  викликає,  насамперед,  мовленнєву  активність, сприяє розвитку уяви і фантазії  Тому  я  часто  використовую  друдли  на   уроках образотворчого мистецтва  і бачу позитивний результат.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ РОЗВИВАЮЧИХ  ВПРАВ

НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

 

Запропоновані нами вправи носять ігровий характер. Можуть бути використані на різних етапах уроку, залежно від його типу.

Як підібрати завдання? Необхідно продувати зміст усієї теми, врахувати  ті уміння і навички, що мають опанувати учні на даному уроці. Якщо вправи не мають безпосереднього зв'язку із темою уроку, тоді доречно використати ті вправи, що сприяють розвитку уяви і фантазії учнів. Таким є використання  друдлів.

При виконанні вправ радимо дотримуватись такої послідовності:

·   провести коротку вступну бесіду за змістом вправи;

·   сконцентрувати увагу учнів на завданні вправи;

·   заохочувати та підтримувати учнів в процесі виконання;

·      підвести короткий підсумок, вказавши на значення виконаного завдання.

Вправи варто чергувати, змінювати умови, зміст. Приглядатись до реакції учнів аби налагодити їх використання на уроках як систему. Лише тоді вправи дадуть видимий результат і не лише на уроках образотворчого мистецтва.

Відеофрагменти уроків

Download
МЕТОДИЧКА 2.asd.doc
Microsoft Word Document 4.0 MB
Download
Додатки методичка.doc
Microsoft Word Document 1.1 MB

 Семінар вчителів образотворчого мистецтва в Староносовицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Тема виступу:"Вивчення основ перспективи у 7 класі".

Березень, 2012року

 

  

Семінар вчителів художньої культури в Студянській ЗОШ І-ІІ ступенів.

Тема виступу: " Вивчення теми "Архітектурні стилі"в 9 класі".

Грудень 2012 року.

Семінар вчителів художньої культури. Екскурсія до Львова

Жовтень 2014 року