Погляд зі сторони

 

Гуменюк Марія Анатоліївна працює у Вербській ЗОШ І-ІІІ ступенів на посаді вчителя образотворчого

мистецтва з 2010 року.

Марія Анатоліївна має відмінну науково- теоретичну підготовку, досконало володіє ефективними

формами і методами організації навчально- виховного процесу, забезпечує високу результативність своєї праці, що підтверджується постійними шкільними виставками малюнків на різну тематику, участю і перемогою у різних мистецьких  конкурсах.  Вчитель плідно працює над проблемою «Всебічний розвиток особистості шляхом використання розвиваючих вправ на уроках образотворчого мистецтва». Як результат  її методична розробка з досвіду роботи над цією темою «Уроки образотворчого мистецтва – уроки розвитку і творчості» отримала ІІ місце на  районній виставці-ярмарку «Освітянські  обрії -2013».

Реалізуючи методичну проблему, Марія Анатоліївна ретельно добирає методи і форми роботи на уроці,

щоб зацікавити дітей, спрямувати їх діяльність у творче русло. Гуменюк М.А. широко використовує педагогічні технології, без яких неможливий сучасний урок образотворчого мистецтва: тренінгові технології, інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), елементи технології ТВВЗ (теорії вирішення винахідницьких задач (ТРІЗ),елементи технологій  розвивального навчання та особистісно зорієнтованого навчання.

Застосування ІКТ на уроках образотворчого мистецтва дає Марії Анатоліївні можливість розширити для

учнів інформаційні потоки (Internet, програма Power Point); здійснювати індивідуалізацію навчання (програми Paint, ArtRage, Яндекс Краски, Петриківський розпис); збільшити час для самостійної роботи учнів і зменшення часу на багаторазове повторення тексту чи інструктажу ( перегляд демонстраційних відеороликів, відеопоказ етапів роботи над завданням).

Використання тренінгових технологій на уроках образотворчого мистецтва пов'язане із попередньою

професійною діяльністю Марії Анатоліївни як практичного психолога. Використання ігрових вправ, друдлів забезпечують створення позитивного емоційного фону уроку, розвиток розумових і творчих здібностей дітей.

Цікавим і результативним є у роботі Гуменюк М.А. використання елементів технології ТРІЗ, яка

забезпечує в учнів розвиток пізнавальної активності, творчу цілеспрямовану діяльність, вміння поєднувати у своїй роботі непоєднуване, робота з різними техніками .

       Готуючись до уроків, відповідно до змісту, мети та цілей Марія Анатоліївна визначає оптимальну форму діяльності як для себе, так і для школярів, використовує сучасні методичні прийоми з урахуванням вікових  та індивідуальних особливостей учнів.

Гуменюк М.А. прищеплює інтерес до свого предмета  шляхом створення на уроках творчої, емоційно-

піднесеної атмосфери; прагненням цікаво, нестандартно та водночас доступно викладати свої думки. Середній рівень успішності її вихованців із образотворчого мистецтва становить 8,9 %. 

Художні техніки, якими користуються діти, досить різноманітні:  малювання зубною щіткою, губкою,

виделкою, відбитки листків, фруктів (естамп),  техніки «по-вологому»,»набриск», «грифонаж»,  японська техніка «сумі-є» та інші.

Уроки Марії Анатоліївни – це витвір мистецтва, в якому присутні  і краса, і натхнення думки,  і радість

пошуків.  Предмет «Образотворче мистецтво», як засвідчило анкетування школярів, входить в перелік найулюбленіших шкільних дисциплін. В цьому заслуга Марії Анатоліївни, її професійної майстерності, педагогічного таланту, багатства інтелекту і громадської позиції.

 

Керівник шкільного методичного об'єднання

вчителів художньо-естетичного циклу                                                                                       Дейнека В.А.