Поради молодим вчителям

Пропоную п'ять перших правил, які має засвоїти вчитель, щоб досягнути успіху і отримати задоволення

від своєї роботи.

Правило 1

       Перше незаперечне правило в характеристиці якостей вчителя має бути любов до дітей.

       Людина без серця - як авто без двигуна, без цієї деталі вчитель не може існувати в школі. Якщо ви обрали професію вчителя з незрозумілих причин і діти лише роздратовують вас, ви почуваєтесь " на висоті", лише коли ставите в журнал "2", - вам терміново потрібно йти зі школи на благо не тільки учням, але й собі.

      Діти - це ще й своєрідний барометр та термометр. Вони дуже гостро відчувають тиск, тепло, крижану завісу перед ними. Вони емоційно реагують на все, що, на ЇХНІЙ погляд, є неправильним та несправедливим.

      Обираючи професію вчителя , потрібно пам'ятати , що ви  відповідальні не тільки за фізичний стан своїх маленьких друзів, але й за стан їхньої душі.

Правило 2

      Ви маєте бути психологом , не обов'язково з дипломом.

      Але придивіться до кожної дитини окремо, індивідуально. Кожна дитина неповторна зі своїми перевагами й недоліками, ними вона й унікальна.

       Оцініть і зрозумійте її індивідуальність, покажіть, що ви до неї щонайменше небайдужі- вдячність ви отримаєте натомість. Зрозуміти індивідуальність кожної дитини - непроста річ. Індивідуальні бесіди, різноманітні психологічні тести на виховних годинах, а ще краще -  спільна праця ( прибирання класного приміщення, пересадження квітів, суботники в школі, виготовлення шпаківень чи стінної газети) допоможе зрозуміти і колектив  класу загалом, і кожного учня окремо. Ніде краще не видно людину, ніж у простій, звичній ситуації, а саме під час праці.

Правило 3

      Радійте їхнім успіхам і не дозволяйте впадати у відчай при поразках. Надайте можливості для самовираження. Нехай самі зроблять висновки щодо своїх вчинків. Але завжди наче прихованою камерою спостерігайте за ними і допомагайте пливти у правильному руслі. Опіка не має бути нав'язлива та яскраво виражена, тому що як червоний колір дратує бика, так і вона теж дратуватиме не тільки дітей, але й колег поруч.

Правило 4

      Пам'ятайте : ви виховуєте не тільки учнів, але і їхніх батьків, родичів.

       Зі мною погодяться більшість колег, що якщо ви маєте все, щоб працювати з учнями, а батьків минаєте своєю увагою, працювати вам буде важко. Батьки - це ті ж діти, але мають дорослий вигляд. Вони теж можуть бути безпорадні у питаннях виховання своєї дитини і потребувати вашої допомоги, поради, навіть якщо батьки за віком старші за вас. Перші батьківські збори - це неймовірне хвилювання, страх, але уявіть, що перед вами не Олена Петрівна, а її Сашко чи Леся, що перед вами ваші учні, які чекають і  хочуть почути від вас, які вони хороші, чемні, розумні.  Не слід перед усіма батьками сварити когось із учнів і вказувати на погані оцінки. Краще випишіть кожному з батьків результати навчання їхнього чада, на окремий аркуш, обов"язково похваліть кількох учнів із кращими результатами та  досягненнями. Скажіть,  що потрібно зробити  решті, щоб і в них були такі ж результати. Знайдіть щось хороше, за що ви можете похвалити кожну дитину, адже ви з нею працюєте, виховуєте. Коли є на те потреба, попросіть лишитись після зборів батьків, до яких є окрема розмова, а ще краще-  не відкладайте до батьківських зборів, а телефонуйте батькам " по гарячому", щойно виникла потреба, і розв"язуйте питання індивідуально. І тоді ваші батьківські збори викликатимуть і у вас, і у ваших батьків тільки позитивні емоції.

Правило 5

        Не бійтесь звертатись по поради до старших досвідчених колег, адміністрації школи.

        Якщо потребуєте допомоги, зверніться по неї. Вчитися не соромно. Соромно, на мій погляд, коли класного керівника КЛАС сприймає як формальну фігуру, секретаря, що відмічає ЇХНЮ присутність у класному журналі і заповнює інші, для НИХ зовсім не потрібні папери.

         Заходячи до класу, ви отримуєте неймовірний заряд енергії, і не важливо, що на кінець дня ви страшенно втомлені і вдома у вас багато справ. Ви отримуєте задоволення, коли ваші діти мають успіхи, нехай і не завжди значні. Вас проймає тепло і оповиває вдячністю, коли учні вам посміхаються, обнімають, висловлюють свою подяку - ВИ НА СВОЄМУ МІСЦІ !

Схеми для теорії на уроки

Правила малювання фарбами 

Download
Правила малювання фарбами для учнів.pptx
Microsoft Power Point Presentation 2.2 MB

            Календарне планування уроків                 образотворчого мистецтва

Download
10-09-2014_18-03-17 (1).zip
Compressed Archive in ZIP Format 414.3 KB

Програма МОН "Мистецтво"

Download
мистецтво.zip
Compressed Archive in ZIP Format 26.7 KB

6 СПОСОБІВ ПРИВЕРНУТИ УВАГУ УЧНІВ

1. Працюйте над розвитком культури досягнень.

Вчитель має сприяти створенню під час уроку умов, в яких навчання стане захопливим та цікавим. Ви маєте заохочувати дітей виявляти активність, не боятися ставити питання. Спробуйте поставити перед учням складні, але досяжні цілі. Проводьте на уроках вікторини та ігри.

2. Введіть інтереси своїх дітей у навчальний план.

Ви можете включити учнів у навчальний процес, використовуючи можливості довгострокових проектів, практичних занять та групових завдань. Допоможіть їм знайти зв’язок між досліджуваним матеріалом і цілком реальними ситуаціями. Влаштуйте ярмарок винахідників на уроках фізики і учні неодмінно вразять вас своєю креативністю.

3. Підтримайте своїх учнів.

Добрі слова, подяка чи хвала, почуті від вчителя значать для учнів дуже багато. Ви маєте знати сильні сторони та переваги кожного учня та обов’язково підтримувати дитину, вказуючи їй на її можливості. Важливо пам’ятати, що заохочення заслуговують не тільки відмінники, й ті демонструє старання та успіхи в освоєнні предмета. Коли діти відчують вашу підтримку, вони стануть більш активними в навчанні.

4. Заохотьте батьків брати участь у вихованні та навчанні.

Поясніть батькам, яким чином вони можуть проявити свою активність, як вони можуть допомогти своїй дитині у навчанні. Для прикладу, батьки можуть приєднуватися до батьківського комітету класу, таким чином інтегруюючись у шкільне середовище. Також батькам слід контролювати та дисциплінувати своїх дітей, однак не надмірно.

5. Школа має бути безпечною зоною!

Тільки почуваючись комфортно, відчуваючи повну безпеку та захищеність, учні зможуть добре зосередитись під час занять. Ви можете зробити школу безпечною, поступову впроваджуючи дисциплінарні правила. Переконайтесь у тому, що діти вам довіряють і знають, що при виникненні будь-яких проблем, пов’язаних з потенційною небезпекою, вони зможуть про все розповісти вам.

6. Допоможіть учням навчатися на практиці.

Вам слід заохочувати та підтримувати дітей, які беруть участь у позашкільних заходах, відвідують гуртки та різноманітні секції. Створення спортивної команди, групи молодих науковців та дослідників на базі декількох класів — чудовий спосіб зміцнення стосунків між учнями, особливо якщо діяльність таких команд отримує підтримку з боку вчителів.

10 способів боротьби зі стресом для вчителя
1
Намагайтеся планувати. Стрес може бути викликаний навіть простою дезорганізацією. Якщо ви візьметесь за виконання великої кількості завдань в один день, це призведе до забудькуватості, відчуття внутрішньої напруги. Навчіться визначати нагальні завдання та ті, які можна виконати пізніше.
2
Змиріться з недосконалістю та обмеженнями цього світу. Багато з нас ставить перед собою недосяжні, завищені цілі, які в майбутньому стають причиною розчарувань. Людина не може бути досконалою і саме через це часом почувається стурбованою.
3
Дозволяйте собі розслабитися. Займайтеся цікавою та улюбленою справою. Інколи вкрай необхідно відволіктися від буденних проблем та розважитися. Знайдіть собі заняття до душі, приємне та захопливе. Намагайтеся розмежувати особисте життя та роботу.
4
Будьте позитивними! Прагніть бачити в тих, хто вас оточує лише їх позитивні риси та якості. Обов’язково говоріть іншим, що вам у них подобається. Уникайте конфліктів, мисліть позитивно.
5
Уникайте непотрібної конкуренції. Надмірне прагнення обійти суперника, стати першим викликає напругу, тривожність, агресивність та інші негативні прояви.
6
Розповідайте про свої неприємності та труднощі. Ви маєте ділитися душевними переживаннями з рідними, близькими друзями чи хоча б з психоаналітиком.
7
Навчіться пробачати. Нетерпимість до інших людей породжує гнів, фрустрацію та інші емоційні розлади. Розвиньте в собі емпатію. Співпереживайте іншим і це допоможе вам жити в злагоді з собою.
8
Використовуйте природні способи саморегуляції: здоровий тривалий сон, смачна їжа, спілкування з природою та тваринами, баня, масаж, рух, музика, танці та інше.
9
Навчіться заохочувати себе. Протягом робочого дня знайдіть можливість похвалити себе щонайменше 3-5 разів.
10
Прагніть до саморозвитку, не лише професійного, а й особистого. Психолого-педагогічна освіта педагога, підвищення його компетенції та кваліфікації сприяють стабільності особистої та професійної.